כל המאמרים

משרד עורכי דין לדיני עבודה בירושלים

עו"ד אורי ישראל פז | Up Law | פורסם 11:55 01/03/17

כאשר אתם מחפשים משרד עורכי דין דיני עבודה בירושלים, מה שאתם צריכים לחפש זה קודם כל משרד שמתמחה בתחום דיני עבודה, ששמו הולך לפניו בקרב לקוחות מרוצים, עם אנשי מקצוע שיכולים להיות שם בשבילכם.

יש לא מעט משרדי עורכי דין, וכל אחד יכול להציע הבטחות מושלמות, אבל חשוב לשבת ולהתייעץ עם מי שבאמת מבין בתחום דיני עבודה ויכול לעזור לכם לקדם את האינטרסים שלכם בזירה של בתי דין לעבודה, לפי הוראות של פסקי דין וחוקים בתחום דיני עבודה.

הליך משפטי הוא לא הליך שכל אחד יכול להבין בו, ללא לימודים אקדמיים וניסיון מקצועי רב, ולכן חשוב לבחור את משרד עורכי הדין הטוב ביותר והמתאים לכם בתחום של דיני עבודה.

ירושלים היא אחת הערים הגדולות ביותר בארץ, ועיר הבירה הרשמית של מדינת ישראל. יש בירושלים מספר גדול למדי של עובדים ומעסיקים מכל תחומי המשק והתעשייה. לאור נתון בסיסי זה, ניתן להבין כי מדובר בצורך אקוטי של אנשים להתייעץ בכל הנוגע לתחום המשפטי של דיני עבודה בירושלים. הכוונה היא לייעוץ וטיפול משפטי בנושאים כמו הלנת שכר, פיצויי פיטורין, זכויות נשים בהריון ולאחר לידה, דמי הבראה, חופשת מחלה וכיוצא באלה זכויות יסוד של כל עובד בישראל.

הן עובדים והן מעסיקים צריכים להבין את המשמעות של דיני עבודה בחיי היומיום שלהם. נכון שיש מעסיקים לדוגמה ולמופת, אבל לא כולם כאלה וצריך לדאוג לעובדים שמרגישים מקופחים, במסגרת מיצוי זכויות המוקנות לכל אחד ואחת לפי דיני עבודה, או לחלופין נקלעו לסיטואציה לא נעימה של עוגמת נפש והתעמרות בעבודה כתוצאה מהתנהלות מעסיק לא ראויה. לכן, תמיד חשוב להתייעץ עם עורך דין שמומחה בתחום דיני עבודה.

דיני עבודה בישראל מורכבים משני ענפים עיקריים: משפט העבודה האישי – שמסדיר את יחסי הגומלין בין העובד ובין המעסיק, ומשפט עבודה קיבוצי – המסדיר את מערכת היחסים בין ארגון עובדים לבין מעסיק או ארגון מעסיקים. מעבר לכך, כלול במשפט העבודה נושא הבטיחות בעבודה.

בשנת 1969 הוקמה בישראל מערכת משפטית נפרדת ועצמאית, היא מערכת בתי דין לעבודה, הדנה ופוסקת בסכסוכים בענייני עבודה וביטחון סוציאלי. כך נוצר בישראל תחום משפשי בפני עצמו שעוסק בדיני עבודה. למערכת משפטית זו ניתנה הסמכות העניינית לדון ולפסוק בשורה ארוכה של נושאים, שעניינם בעיקר תביעות בין עובד למעסיק, שעילתן יחסי עובד-מעסיק וחוזה עבודה, תביעות של עובדים ומעסיקים נגד קופות גמל, תביעות של עובד נגד ארגון עובדים הקשורות בחברות או בתחום פעולתו של הארגון בענייני עבודה, תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, תביעות נגד הממונה על הגמלאות, ותביעות בין צדדים להסכמים קיבוציים, או מי שיכולים להיות צדדים לאותם הסכמים, בעניין קיומו, תחולתו, פירושו, ביצועו, או הפרתו של הסכם קיבוצי. עוד הוענקה לבתי הדין לעבודה הסמכות העניינית לדון בעבירות השונות של מעסיקים על דיני עבודה וחוקי העבודה השונים.

לבתי הדין לעבודה שתי ערכאות – אזורית וארצית, ומכהנים בהם שופטים מקצועיים ונציגי ציבור, המתמנים בהמלצת ארגוני עובדים ומעסיקים. הקמת מערכת בתי הדין לעבודה תרמה להגברת המודעות בכל הנוגע למימוש זכויות הפרט בתחום דיני עבודה וביטחון סוציאלי, ועוררה פנייה למסלול משפטי נפרד ליישוב סכסוכים קיבוציים, מסלול שלא היה נהוג בטרם הוקמו בתי הדין לעבודה.

מטרת הקמתה של ערכאת שיפוט מיוחדת לענייני עבודה וביטחון סוציאלי, היא בחתירה לאיזון ביחסי הכוחות הפועלים במערכת יחסי העבודה בישראל. ככלל, ביחסי עבודה נקודת המוצא היא שהעובד הוא בעמדת נחיתות ביחס למעסיק. שופטי בג"ץ פסקו בעבר בנוגע לדיני עבודה כי "כאשר מדברים ביחס עובד-מעביד המדובר בקטגוריה משפטית, שהחברה מחילה על מערכת עובדתית לשם השגת מטרותיה. על פי רוב, יחסי הכוחות בין עובדים למעבידים אינם מאוזנים, והצדק החברתי מחייב התערבות להגן על העובד. דיני עבודה נועדו אפוא למנוע ניצולם של עובדים ולהגן על מעמדם, משום שאילו הדבר הושאר ל'כוחות השוק' ולדיני החוזים, מעמדם של העובדים היה עלול להיפגע".

לאור מורכבות התחום של דיני עבודה בישראל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום המשפטי, ושהוא בעל ניסיון מקצועי בליטיגציה בבתי דין לעבודה. משרדנו עוסק בדיני עבודה מזה שנים רבות, ועו"ד אורי ישראל פז מתמחה הן במיצוי זכויות עובדים והן בהגנה על זכויות מעסיקים.

פרטים ליצירת קשר

טל': 072-2150666
נייד: 054-4316485
פקס: 072-2150999
דוא"ל: uri@uplaw.co.il
כתובת המשרד: רחוב עמק רפאים 24, ירושלים
לחצו לניווט וויז – WAZE למשרד
שעות פעילות המשרד:
ראשון-חמישי 9:00-18:00
שישי 9:00-13:00

הרשמה לניוזלטר

הרשמו לניוזלטר של Uplaw ונשלח לכם מאמרים מרתקים.

טופס יצירת קשר

משרד עו"ד Up Law

טופס יצירת קשר

משרד עו"ד Up Law

הרשמה לניוזלטר:

הרשמו לניוזלטר של Uplaw ונשלח לכם מאמרים מרתקים.